Gestern auf der C 43 zwischen Opuwo Okanguati
If you can't walk through it, don't drive through it!
LG
Logi
If you can't walk through it, don't drive through it!
LG
Logi
A timely reminder to those hiring vehicles in Namibia to please, please drive with great care on the gravel roads. Yesterday, on our way from Maltahohe to Solitaire we came upon this recent wreck. Fortunately the occupants appear to have been evacuated and are hopefully OK. As you can see, the road here is wide and straight, with just a slight camber. It appears to be a case of driving too fast, and simply losing control, over-correcting and then a roll into the ditch. You can see the swerving tracks on the road. Apart from the obvious extreme health risks, the renters are almost certainly now facing a massive bill. Whatever insurance you choose, it will never cover 'reckless driving' and almost all vehicles are tracked, meaning that if the driver of this particular vehicle was travelling at over 80 km/h at the time of the accident, he will now face paying for a new fully equipped V8 Landcruiser with all other costs - that's going to be a very expensive lesson.Quelle und Fotos: https://www.facebook.com/groups/1141213682749677/posts/2333440826860284/
travelNAMIBIA schrieb:Ich hebe diesen Satz noch einmal hervor:A timely reminder to those hiring vehicles in Namibia to please, please drive with great care on the gravel roads. Yesterday, on our way from Maltahohe to Solitaire we came upon this recent wreck. Fortunately the occupants appear to have been evacuated and are hopefully OK. As you can see, the road here is wide and straight, with just a slight camber. It appears to be a case of driving too fast, and simply losing control, over-correcting and then a roll into the ditch. You can see the swerving tracks on the road. Apart from the obvious extreme health risks, the renters are almost certainly now facing a massive bill. Whatever insurance you choose, it will never cover 'reckless driving' and almost all vehicles are tracked, meaning that if the driver of this particular vehicle was travelling at over 80 km/h at the time of the accident, he will now face paying for a new fully equipped V8 Landcruiser with all other costs - that's going to be a very expensive lesson.Quelle und Fotos: https://www.facebook.com/groups/1141213682749677/posts/2333440826860284/
Also vor 3 Wochen war die Strecke bis auf ganz wenige Abschnitte Ok bis sehr gut. Ich fürchte eher, dass die gute Strecke zur Zeit zu stärkerem Rasen verleitet..so ist es. Die Strecke ist zu 2/3 bereits komplett neu aufgebaut und wie eine Autobahn.
travelNAMIBIA schrieb:
P.S. Zum Unfall: 2 Tote, 40 Verletzte; 4 Fahrzeuge waren involviert.
Die Geschichte von Bremsversagen vermag ich so ohne weiteres nicht zu akzeptieren, denn heutige Busse haben viele Sicherungen die dieses verhindern. Eher vermute ich Raserei.In der vorläufigen polizeilichen Akte dazu ist von "hat die Kontrolle über den Bus verloren" die Rede.
Swakop52 schrieb:Die Geschichte von Bremsversagen vermag ich so ohne weiteres nicht zu akzeptieren, denn heutige Busse haben viele Sicherungen die dieses verhindern. Eher vermute ich Raserei.Der Fahrer des Touristenbusses, in dem zwei Menschen starben, wurde wegen fahrlässiger Tötung und rücksichtslosen Fahrens angeklagt. ...
Swakop52 schrieb:Die Geschichte von Bremsversagen vermag ich so ohne weiteres nicht zu akzeptieren, denn heutige Busse haben viele Sicherungen die dieses verhindern. Eher vermute ich Raserei.Wer nicht vor Ort war, wird wohl kaum in der Lage sein zu beurteilen, warum dieser schreckliche Unfall passiert ist. Ob ein technisches Versagen oder ein Fahrfehler vorgelegen hat, sollte man doch besser den zuständigen Behörden überlassen. Eine Anklage ist noch keine Verurteilung, führt aber hoffentlich zu einer vollständigen Klärung des Vorfalls, bei dem sich der/die Fahrer verantworten müssen. Zunächst ist es ein schwerer Unfall wie er immer und überall auf der Welt passieren kann.