Energie-Problem in Namibia

35 Antworten · 8'338 Aufrufe · gestartet 21. Jan. 2016 von solitaire
Bilder klein
Antworten
16,9k Beiträge · seit 201205. Juli 2022 · #21
NAMIBIA UNAFFECTED BY ESKOM BLACKOUTS https://www.erongo.com.na/energy-ero/namibia-unaffected-by-eskom-blackouts2022-07-04

... “Please take note that during load shedding in South Africa, Namibia/NamPower is curtailed as any other Eskom customer depending on the stage level. When Namibia/NamPower is affected by load shedding, the required shortfall is supplied through increasing supply from existing local dispatchable plants and sourcing supply from the SAPP market,” it said. ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201214. Juli 2022 · #22
NAMPOWER SOLVES FAULTY RELAYS https://www.erongo.com.na/local-news-ero/nampower-solves-faulty-relays2022-07-14

... The protection, telecommunication, metering and control team has designed, tested, and successfully implemented a simple automatic voltage regulation (AVR) solution for the substation transformers.
Three years after its commissioning in 2016, the AVR devices, with which the transformers were equipped, started malfunctioning and failing. These failures were not only observed at the Walvis Bay substation, but also at other substations in Okapya and Kuiseb, according to Namp[ower. ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201229. Sept. 2022 · #23
NAMPOWER, NAMWATER WARN AGAINST DEBT WRITE-OFFS https://www.erongo.com.na/local-news-ero/nampower-namwater-warn-against-debt-write-offs2022-09-28

Bulk utility service providers NamWater and NamPower say suggestions for them to write off debts owed by local authorities do not make business sense and could leave them unable to provide services.
NamWater CEO Abraham Nehemia said writing off debt would leave it without money to carry out its operations. He suggested that government instead take responsibility for the debt and ring-fence it. ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201206. Okt. 2022 · #24
CoW borrows money to cater to power supply shortages https://informante.web.na/?p=327013

... The existing 66 kilovolts (kV) transmission network that supplies Windhoek is reaching maximum capacity and NamPower’s van Eck transmission substation has reached its physical and operational margins. Supply capacity to Windhoek is restricted to 160 megavolt-amperes (MVA), so a 90MVA upgrade is needed to cater for forecasted growth in electricity demand for commerce, industry and households. ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201222. Nov. 2022 · #26
Ich stelle es hier mit ein, da es um nicht durchgeführte Wartungsarbeiten geht:

8 YEARS SINCE FARM POWER LINES CLEARED https://www.erongo.com.na/rep-agrimonitor/8-years-since-farm-power-lines-cleared2022-11-2239820

The clearing of bushes on many power lines that run through farms has not been done for the last eight years. This information was obtained during a discussion between the Namibia Agriculture Union (NAU) and NamPower. The union said many of the lines are so overgrown that NamPower vehicles cannot travel the terrain to inspect, maintain or repair it. “In terms of NamPower power supply contracts, farm owners are responsible to keep these lines on their farms - that directly supply them with power - clear of bushes and drivable.” ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201225. Nov. 2022 · #27
Power.PNG

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201204. Juli 2024 · #28
Government to provide N$365 million to subsidize high electricity costs

... „Angesichts der Ihnen wohlbekannten Notlage des Landes, insbesondere in Bezug auf die Erschwinglichkeit von Elektrizität, hat der Minister für Bergbau und Energie, Tom Alweendo, die ECB beauftragt, sich mit der Notlage der Verbraucher zu befassen, und deshalb haben wir diese Pressekonferenz einberufen. In diesem Zusammenhang hat die Regierung beschlossen, 365 Millionen N$ bereitzustellen, um Stromverbraucher für das Haushaltsjahr 2024-2025 zu subventionieren“, sagte ECB-CEO Robert Kahimise. ...

LG
Logi
16,9k Beiträge · seit 201214. Mai 2025 · #29
Strom nur 3.8 % statt 17.44 % teurer

Die Elektrizitätskontrollbehörde Namibias hat statt der geforderten 17,44 Prozent nur eine Strompreiserhöhung von 3,8 Prozent für Großkunden ab Juli genehmigt. ...

LG
Logi
28 Beiträge · seit 202309. Juli 2025 · #31
Zur Not könnte man sich doch auch ein Aggregat hinstellen, um im gewissen Rahmen unabhängig zu sein.
Wie ist in diesem Zusammenhang die Heizölversorgung in Namibia?

gruß
Manfred
1'096 Beiträge · seit 200909. Juli 2025 · #32
Heizöl?
Ich möchte dir den guten Rat geben, dich ein wenig mit Namibia auseinanderzusetzten bevor du eine Auswanderung planst.

Liebe Grüsse
Guido
537 Beiträge · seit 202009. Juli 2025 · #33
Manfred+1960- schrieb:Zur Not könnte man sich doch auch ein Aggregat hinstellen, um im gewissen Rahmen unabhängig zu sein.
Das muss man in remote Areas sogar, und wird auch schon getan. Solange man in der Stadt aber Strom bekommt, sehe ich da keinen Handlungsbedarf.
Manfred+1960- schrieb:Wie ist in diesem Zusammenhang die Heizölversorgung in Namibia?
Wozu brauchst du Heizoel?
Seyko schrieb:Heizöl?
Ich möchte dir den guten Rat geben, dich ein wenig mit Namibia auseinanderzusetzten bevor du eine Auswanderung planst.
Das tut er ja gerade 😉
33,1k Beiträge · seit 200609. Juli 2025 · #34
Zur Not könnte man sich doch auch ein Aggregat hinstellen, um im gewissen Rahmen unabhängig zu sein.
Worauf bezieht sich denn das? Es geht doch darum, dass Städte und Gemeinden weiterhin Schuldenberge bei NamPower anhäufen. Das hat ja nix mit einem Mangel an Strom zu tun, sondern einem Mangel an Geld.

Viele Grüße
Christian
Vom 23. August bis 6. September, 10. Oktober bis 18. Oktober 2026, 5. Dezember 2026 bis 17. Januar 2027 und 1. bis 30. Mai 2027 nicht/kaum im Forum aktiv!
28 Beiträge · seit 202328. Juli 2025 · #35
Nun, ist doch vollkommen egal ob ich es Heizöl oder Diesel nenne, ist bei uns auch nur eine Frage der Besteuerung.
Und ja ,ich setze mich damit auseinander, durch Fragen zu Beispiel.
Alles Gute
Manfred
Seyko schrieb:Heizöl?

Liebe Grüsse
Guido
537 Beiträge · seit 202028. Juli 2025 · #36
Die Frage ist ja, wofuer du Heizoel brauchst.